dilluns, 23 de març del 2009

Poesia 2: Poética


Comentari fet per: Vicent Camps

Ara, la veu esperançada de Gloria Fuertes, ens aproparà a una manera especial de fer poesia social, en veu de dona…
En poesia quan parlem de la POÈTICA d’un autor o autora, estem referin-nos a allò que vol transmetre en els seus versos,
doncs bé Gloria Fuertes, en este poema que duu per títol POÈTICA ens vol explicar perquè i per a qui escriu…

els farà arribar les seues paraules…LOURDES BUIL


Escribo:
más que cantar, cuento cosas.

Destino: la Humanidad.

Ingredientes:
mucha pena,
mucha rabia,
algo de sal.

Forma: ya nace con ella.

Fondo: que consiga emocionar.

Música: la que toca el verso
según lo que va a bailar.

Técnica: (¡qué aburrimiento!).

Color: color natural.

Hay que echarle corazón,
la verdad de la verdad,
la magia de la mentira
-no es necesario inventar-.

Y así contar lo que pasa
-nunca sílabas contar-
y nace solo el poema...

Y luego la habilidad
de poner aquello en claro
si nace sin claridad.

Yo no sé si mi poesía es social,
mística, rebelde, triste,
graciosa o qué.

Trato, quiero
-y me sale sin querer-
escribir una poesía
con destino a la Humanidad.

Que le diga algo,
que le emocione,
que le consuele o que le alegre.

Otras veces,
al señalar lo que pasa,
denuncio o simplemente aviso.

No sé la carga poética
que arrastran mis versos;
lo que sí sé
es el amor que los lleva.

Yo escribo con corazón y a lápiz,
como otros escriben
con bolígrafo o a máquina.

Yo tengo la Palabra y con ella pido elAmor;
pero yo también daría todos mis versos
por un mundo en paz.

Si esto es poesía social,
que venga Dios y lo vea.

2 comentaris:

  1. Crec que reflexa lo que entenc per poesía, que no es mol, pero crec que el ingredient mes important es la capacitat de emocionar...Dit d'una forma clara, amb ritme, en expresions noves,...
    Encara que crec que aquesta recepta no es fàcil de que mos eixca be, en aquestos ingredients el cor i l'experiencia de la expresiò son básics per al exit del plat.
    Bon día.
    Xelo

    ResponElimina
  2. A continuació vos deixe una pàgina de la Fundació Gloria Fuertes, per a qui vullga ampliar informació sobre aquesta gran autora

    http://www.gloriafuertes.org/

    ResponElimina

comentarios